kelet-afrika közelebbről

a habub egyfajta homokvihar, ami többek között szudánban is megfigyelhető.

Címkék

Még az indiai Elvis is alkoholról énekel

2008.11.05. 07:10 - fehér emi

Talán optimizmusomat mutatja, hogy rávettem az olasz barátomat, menjünk el az érdekképviselet által szervezett indiai táncestre. Ezzel két legyet szándékoztam ütni egy csapásra, mert a goai táncosok a Kartúmi Nemzeti Színházban léptek fel, így gondoltam, egyúttal kipipálhatjuk azt is a listáról. Igaz, néhányan már figyelmeztettek, hogy a színház siralmas, de ilyen kemény művelődési ház-flashre azért nem számítottam. Arra meg pláne nem, hogy vinnyogva könyörgök majd egy pohár borért.

Az előadásról annyit érdemes megjegyezni, hogy a Goa tartományból érkezett énekes Elvisnek hívatta magát, olyanokat mondott, hogy „kezeket a magasba”, és még egyéb módokon is igyekezett motiválni a mozdulatlan, mintegy száz fős közönséget a szabad téri, hatalmas betonszínpadról. Nem sok sikerrel. Tisztára azt éreztem, hogy ez valami Fásy-féle rakenroll, de amikor jobb oldalamon észrevettem az egész testet beborító, fekete burkába öltözött, igéző tekintetű nőt, abbahagytam az idétlenkedést.

Igazából már indulás előtt is ittam volna egy pohár sört, de ahogy ott ültünk a szabad ég alatt, és a szemem sarkából láttam egy repülőgép lassúságú hullócsillagot, mániákusan megkívántam a vörösbort. Legutóbb a múlt héten ittam alkoholt, a két, egymást követő Halloween bulin, és bár épülnek a kapcsolataim, semmilyen tudatmódosító szert nem szereztem még be.

Az agyam elkezdett kétségbeesetten a sör és a bor tematikával foglalkozni. L. és én körülbelül minden huszadik percben az alkoholra tereltük a témát, és felcsillant a szemem, amikor egy felszolgáló tálcával járt körbe, tele reménykeltő, fémdobozos italokkal. (Nyilván valami Pepsi termék volt, mert a Coca-Cola a 1997-es embargóval kivonult az országból, és ma is kevés helyen terjesztik csak.)

A műsor felétől kezdve viszont a döbbenettől nyüszögve nevetgéltem. Elvis úgy konferált fel egy dalt, hogy „ez a dal a fíniről szól. A fíni egy tipikus goai alkohol. Ez egy alkohol!”, visszhangozta, „amit, ha jártak már külföldön, biztosan megkóstoltak”. A fehér dzsalabiába öltözött muszlim férfiak és fejkendős nők pedig dermedt csöndben ültek tovább. Ekkor már azon gondolkoztunk, hogy megisszuk a táskámban lapuló, 100 % természetes anyagokból készült szúnyogriasztót.

Végül viszont az arab módszernél maradtunk. Miután csapatmunkával – hála a nyitott ablakoknak – arréb toltunk egy amdzsadot, azaz helyi furgontaxit, ami teljesen ráparkolt a kocsinkra, beültünk egy kávézóba a Garden City negyedben. Kikértünk egy sheeshát, és mivel kizárólag csak epres ízesítésűt árultak _bármilyen_ italból, tonikról vagy gyömbérről persze álmodni sem lehet, víznél és forró csokinál maradtunk.

A vízipipa kitartott vagy három óráig, és attól, hogy kellemesen szétfollyak a kanapén, csak a szúnyogok és az illendőség tartott vissza – én voltam az egyetlen nő. Meg az, hogy nem tudtam kiverni a fejemből azt a két deci, hűs és telt ízű vörösbort, miközben az expatok belterjességéről, Umberto Ecóról és európai vacsorákról társalogtunk. Hogy milyen jó is már az elején, főzés közben kibontani egy Cserszegi Fűszerest.

Címkék: személyes kultúra iszlám szudán

A bejegyzés trackback címe:

https://habub.blog.hu/api/trackback/id/tr50750081

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

MSafiri 2008.11.05. 11:28:30

Az expatok meginnak a ...... ne haragudj de marhasag. 2eve, ha a Panda-ba mentel es kinai tea-t kertel, akkor a teaskannaban whiskey volt. Mr. Wong-nal lehetett alkoholt venni, es meg meg is oriztek oket. Es a kaja is jo volt.

Kemeny egy elet lehet a UN elet, ha semmi masrol nem szol az egesz, csak bulizasrol es a Gloria Jeans es Ozone-ban valo ucsorgesrol. Lattad mar a koldus gyerekeket az Afra elott? Voltal mar a Tuti Islanden? hat ajanlok egy setat, talan attol meg jon az eszed. Bar ne haragudj ketlem. Azt hittem, anno, hogy egy jo kis blog lesz Sudan-rol, erre semmi mas mint egy UN alkalmazott kellemes elete......KHT nem a kavezokrol szol, masrol, de Te azt valoszinuleg soha nem fogod latni....sajnallak erte.

Tisza Cipőgyár 2008.11.05. 12:26:09

Émi, ne is figyelj, MSafiri biztos ideges volt ma, es igazabol valami remhireket akart hallani, hogy tudjon hogy van rosszabb

kippkopp 2008.11.05. 16:43:17

Szerintem pont attol jo ez a blog, hogy nem csak azt az arcat mutatja meg az orszagnak, amirol barmelyik hircsatornan, hirportalon, etc. ertesulhetunk. Igy pl azt is lathatjuk, Emi szemen keresztul, hogy szegenysegen, haborun, Darfur szornyusegein kivul mas is van ott. Ha valaki ezekrol akar olvasni, olvasson ujsagot. Ha ezek moge akar latni, akkor pedig valaki olyannak a beszamolojat, aki ott van, ott el es lat egy csomo dolgot, amirol franc gondolna, hogy letezik Szudanban.

Egyebkent pedig nem hinnem, hogy csak kavezasrol es bulirol szolna ez a blog, de meg csak ez a poszt sem. Vannak itt erdekes morzsak, de ehhez ugye olvasni kene es nem rogton egy poszt alapjan nekiesni az irojanak...

vikkk 2009.02.15. 09:31:18

1. Goa NEM sziget, hanem tartomány
2. Az emberiesség elleni bűn az talán inkább emberiség elleni, nem? (ezt egy másik posztban írtad...)

fehér emi 2009.02.15. 10:32:12

Javítva. Valaki mondja meg a többi médiának is most már, hogy emberiség, nem emberiesség elleni.


süti beállítások módosítása