kelet-afrika közelebbről

a habub egyfajta homokvihar, ami többek között szudánban is megfigyelhető.

Címkék

Napi egy fotó

2011.05.05. 12:45 - fehér emi

Szilveszter ugyan régen történt, de fel kell idéznem akkori kirohanásomat, mert magamat is jól megleptem vele.

A budapesti Szavanna klubban beszédbe elegyedtem egy kameruni mérnökpalántával, aki szemét elkerekítve hitetlenkedett Szudán nevének hallatán. Percekig óbégatta, hogy mi a fenének menne bárki is egy ilyan istenverte helyre, mire én hirtelen indulattól vezérelve védelmembe vettem az országot.

Elegem volt abból, hogy Kelet-Afrika bármely tetszőleges országától egészen Magyarországig olyan kép él az emberek fejében válogatás nélkül, hogy Szudán a legkietlenebb helyek egyike, amelyet nem lehet túlélni.

Igaz, hogy az elején szívtam a fogamat, de két és fél év alatt megszerettem.

Sehol nem találkoztam olyan kedves, vendégszerető és országjukra büszke, noha panaszkodni szerető, emberekkel, mint itt. Még ha vályogkunhyóban is él a faszikám, biztos, hogy megkínál teával vagy vízzel. Óvatosan kell bánni a bókokkal, mert ha megtetszik egy fülbevaló, menekülttáborban élő tulajdonosa nekünk adja.

Rettenetesen sok az elmondandó történet, viszont energiám és időm hiányában nem frissül a habub.

Így lett a vége a napi fotó.

 

Iskolás gyerekek a főváros, Kartúm Soba Aradi negyedében. Ezt a vályogházakkal beépített, sivár területet főként Dél-Szudánból és Darfúrból menekült IDP-k (internally displaced person) lakják.

Címkék: afrika személyes emberek szudán menekültek napi fotó

A bejegyzés trackback címe:

https://habub.blog.hu/api/trackback/id/tr732878298

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása