kelet-afrika közelebbről

a habub egyfajta homokvihar, ami többek között szudánban is megfigyelhető.

Címkék

Innék még egy kis kolerát

2008.09.29. 15:03 - fehér emi

Azt gondolom, hogy az az öt oltás, amit másfél héttel ezelőtt megkaptam, nem is olyan sok. Tulajdonképpen hat is lehetett volna, de hepatitis B-t már kaptam valami - a tizenévesek nemi aktivitásától frászoló - akció keretében még középiskolában, és az örökre véd. Ami mindenképpen szükséges Szudánban: sárgaláz (komolyan veszik nagyon, igazolás kell róla), hastífusz, paralízis+tetanusz (ezeket kombináltan kaptam, és bár tetanuszom is volt kb. 5 éve, az három év után hatását veszti), agyhártyagyulladás (ilyet is követeltek tőlem az USA-ba utazás előtt, de az is túl régen volt) és hepatitis A, amit majd fél év múlva meg kell ismételnem.

Az oltóközpontban felvilágosítottak, hogy több hónapon keresztül nem érdemes szedni a maláriatablettát a mellékhatások miatt, ami újra megerősített benne, hogy nem is fogom. Igaz, hogy Szudán veszélyes ebből a szempontból, de nem ajz fel az istenközeli hallucinációk lehetősége, sem a májkárosodás, az orvos szerint akkor már hasznosabb a minimum 30 % hatóanyag-tartalmú szúnyogriasztó szer. Hasonló riasztó okokból fogok B-komplexet és fokhagymát enni.

Kolerajárvány ugyan nem nagyon van Szudánban, csak bizonyos déli területeken. A helyi önkéntesközpontban nem tartják az ellenszert, ami nem vakcina, hanem por állagú, össze kell keverni vízzel és meg kell inni. Úgyhogy azt még itthon illene beszereznem, ha nagyon óvatos akarnék lenni.

Az oltásokra, mint sejthető volt, elköltöttem 27.720 Forintot. Az oltóközpontban valóban nagyon készségesek voltak, de egy kicsit meglepődtem, amikor semmiféle összegző cédulát nem toltak az orrom alá, hogy ez az ár hogyan jött ki. Egy másodpercre elgondolkoztam, hogy felvessem-e, nemes dolog a számlaadás. Sajnos eléggé magyar vagyok ahhoz, hogy ettől eltekintettem - fogalmazzak úgy, hogy kínosnak éreztem volna?

Címkék: személyes egészségügy szudán indulás előtt

A bejegyzés trackback címe:

https://habub.blog.hu/api/trackback/id/tr11687429

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fragol 2008.09.29. 16:28:35

Soog, ilyenkor az első zavart felejtsd el, aztán kérd azt a számlát.

E D 2008.10.16. 14:56:47

En Angliaban az NHS-tol kb. ugyan ezeket az oltasokat ingyen kaptam. Itt jar. Ennyit Magyarorszagrol.


süti beállítások módosítása